Efektivnější ecommerce

Díky personalizační marketingové platformě Persoo

Základem jsou kvalitní data. Měříme chování návštěvníků na webu a vytváříme návštěvnické profily plné znalostí o preferencích, aktuálních zájmech. Jeden zákazník má jen 1 profil bez ohledu na to, kolik prohlížečů a zařízení používá. Informace o každém návštěvníkovi využíváme pro personalizaci webů a kampaní. Dále pro obohacování CRM, chatovacích aplikací či databází call-center. Persoo obsahuje produktovou analytiku (vč. vazeb mezi produkty, trendovosti), prohlížeč chování zákazníků, AB testování či nástroje na zpracování produktových XML feedů. Používáme nejmodernější cloudové technologie a algoritmy, strojové učení, pokročilý web tracking.

Doporučování produktů

Persoo používá samo-se-učící algoritmy a na základě chování zákazníků a analýz produktového katalogu zobrazuje personalizované nabídky. Vše probíhá automatizovaně a v reálném čase. Každému návštěvníkovi zobrazí mix produktů dle jeho preferencí, v boxech jako “doporučené produkty”, “alternativní produkty”, “související produkty” a další.

  • zvyšuje atraktivitu nabídky, zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky i konverzní poměr a tím i celkové tržby (up-sell, cross-sell, on-site remarketing)
  • roste uživatelský zážitek zákazníků, a ti se častěji vrací
  • šetří náklady na ruční zadávání souvisejících produktů

Personalizovaný emailing

Není nutné ručně segmentovat zákazníky, či posílat hromadný  e-mail celé databázi. Persoo automaticky posílá správný obsah ve správný čas na míru pro každého zákazníka podle jeho aktivit a preferencí. Např. připomenutí položek v zapomenutém košíku, email se zbožím, které prohlížel, ale nekoupil, a další trigger kampaně.

  • pokročilé cílení podle mnoha metrik (např. RFM či Life Time Value), či podle toho, jestli viděl konkrétní produkt/brand/kategorii/stránku za zvolené časové období. Složitější podmínky mohou obsahovat AND, OR, NOT.
  • obohacování databáze stávajících emailů o napočítané segmenty, behaviorální a demografické údaje
  • napojení na nejpoužívanější systémy Apsis, MailChimp, nebo váš CRM.

How does Persoo work?

Persoo analyzes customer data, and automatically creates customer profiles.
Afterward, Persoo displays relevant personalized offers and triggers marketing actions that increase sales.

Recognizes customers

Collects data about customers and creates customer profiles containing browsing and purchase history, search-engine behavior, interest (or disinterest) in given products and categories, tracks demographic data, action efficiency, key segments and other significant data.

Makes smart decisions

Decides about the most appropriate offer for a specific client. Persoo picks the right product, point or advert and recognizes the right moment to provide this information to the client in order to influence the purchase.

Sells actively

Edits the contents of the web pages in real-time, displays targeted adverts, sends e-mails, starts a chat, helps with orientation or finding popular products or passes the key information to call center.

What does Persoo offer?

Persoo brings along much more than just improved conversion rate or increased profit. It provides comfortable purchase experience, and saves the customer’s time. As a result, they are happy to come back.

Higher conversion and profit

Persoo increases conversion rates by up to 30%, click-through rate by up to 12 times, efficiency of e-mails by up to 80% and the average purchase value up to 40%.

Marketing automatisation

Process automatisation, targeted and efficient actions for which you have not yet had time.

Intelligent e-mail

Enriches your customer database and sends e-mails with relevant content at the appropriate time.

Real-time online marketing

Persoo works online, directly at the time when the customer is on a page. Therefore, Persoo knows when it is the right time to influence decision making.

Proactive offers

Actively tracks and evaluates customers and their decision making and adjusts the offer at the right time for the purchase.

User experience

Thanks to combinations of personalizing features you can transform the purchase process into a more pleasant experience for your customers.

Customer satisfaction

You can display relevant information and provide the right offers so that your customers will feel comfortable, which increases the popularity of the e-shop.

Better orientation

Pointing out the products, favorite menu and orientation boxes bring orientation, purchase and return easier.

Improved customer retention

Thanks to regular and well-targeted e-mails you can stay in touch with your customers and encourage them to visit the e-shop regularly. Customers can track current offers or news.