Poznejte své zákazníky

a reagujte na ně podle jejich potřeb

Co Persoo dělá?

Persoo měří údaje o návštěvnících a automaticky vytváří zákaznické profily.
Následně inteligentně a v reálném čase zobrazuje personalizované nabídky
a spouští marketingové akce, které podpoří prodej.

1 Poznává zákazníky

Sbírá data o návštěvnících a vytváří zákaznické profily, které obsahují historii návštěv a nákupů, chování v prohlížeči, zájem o produkty a kategorie, demografické údaje, účinnost akcí, klíčové segmenty a další důležitá data.
Persoo návštěvnický profil (př. dat)

2 Chytře rozhoduje

Rozhoduje o nejlepším nabídce pro konkrétního klienta. Dokáže vybrat vhodný produkt, argument nebo reklamu a rozpoznat správný okamžik, kdy má klient o informaci zájem a je možné nákup ovlivnit.

3 Aktivně prodává

V reálném čase upravuje obsah stránek, zobrazuje cílenou reklamu, odesílá e-maily, spouští chat, pomáhá s navigací či nalezením oblíbených produktů nebo předá klíčové informace call centru.

Jak Persoo funguje?

Návštěvnické profily

Z webu, mobilních zařízení či kamenných prodejen se posílají eventy, které obsahují informace, co návštěvník na webu viděl, na co klepnul, či co si koupil. Např.

  • přišel na web z vyhledávání na Google z kampaně XYZ
  • hledal výraz „iPhone 7“
  • prohlédl si produkt z „iPhone 7“ v kategorii „mobilní telefony“
  • koupil produkt „iPhone 7“ za 1999 Kč

Persoo si v profilu návštěvníka pamatuje, o co již zákazník projevil zájem, o co má aktuálně zájem, co si už prohlížel, co si již koupil a další pro marketing podstatné informace. Zpracování každého eventu probíhá v reálném čase a ještě v témže requestu se vrátí rozhodnutí, zpráva k zobrazení či potřebná data.

Reakcí může být zobrazení banneru, pop-up okna či vypsání oslovení na webu. Případně komunikace přes další marektingové kanály jako je odeslání emailu, notifikace přes webhook.

Persoo tok dat: event - profil

Identifikace

Persoo pracuje s lidmi a ne s prohlížeči. V dnešní době 1 člověk s jedním emailem či telefonem používá několik různých prohlížečů – na notebooku, na chytrém telefonu apod. Dokonce si může na 1 zařízení vybrat jaký bude používat prohlížeč a používat například 2 najednou.

Pokud se člověk na 1 zařízení identifikuje (přihlášením, nákupem, příchodem z emailu). Tak se začnou data z daného zařízení posílat do jeho profilu.

Více informací

Pokud používám najednou desktopový a mobilní prohlížeč a na obou jsem identifikován (např. přihlášen), tak eventy chodí do stejného návštěvnického profilu. Tedy například v naposledy prohlížených produktech vidím produkty z obou zařízení.

Merge historie. Pokud se identifikují 2 dosud anonymní prohlížeče 1 emailem, tak Persoo zpětně spojí jejich historii.

Řešení konfliktů. Sice dnes málokomu půjčujete svůj mobilní telefon a notebook, ale ve výjimečných případech se to může stát. Pokud si Persoo myslí, že jste člověk A a vy se přihlásíte jako člověk B, tak nastane konflikt identifikací. V takovém případě vše co nastalo do této chvíle, se započítá člověku A a od této chvíle se změní cookies identifikující prohlížeč a vše nové se započítá do profilu člověka B.

Persoo profiles - multiple devices

1 zákazník dnes používá více zařízení. Pracuje na desktopu,
emaily čte cestou z práce na mobilu, večer browsdá doma na tabletu.

Real time reakce

Na rychlosti zpracování dat záleží. Návštěvník může opustit váš web na 1 klik.

Výpočetně je velký rozdíl, jestli chcete sbírat data, která si do druhého dne zpracujete a pak je teprve použijete a nebo jestli chcete reagovat na chování návštěvníka ihned.

Persoo je navrženo tak, aby zpracování eventů a rozhodování na základě všech informací probíhalo v reálném čase. Je to možné díky cachování. Persoo si návštěvnické profily a další potřebná data drží v paměti, protože dotazy do databázi zdržují.

Okamžité změny. Pokud návštěvník začne na základě nového chování patřit do jiného segmentu, víte to okamžitě, nemusíte čekat do druhého dne. Reakce s rozhodnutím a nejvhodnějším marketingovým sdělením se vrací v témže requestu, který reportuje chování.

Jaká data jsou v profilech?

Affinity – například afinita k produktu obsahuje pro každý produkt informaci, kdy s ním návštěvník naposledy interagoval a jaké je aktuální scóre zájmu o daný produkt. Interakcí může být imprese, prohlédnutí, nákup. Affinity se počítají k marketingově zajímavým objektům jako je produkt, produktový typ, kategorie, značka/výrobce, url stránky, kampaň, zdroj návštěvy, denní doba návštěvy, cenová hladina, barva, druh vína,… a nebo si můžete nadefinovat vlastní.

Custom variables/tagy – do profilu si můžete přímo z webu ukládat vlastní proměnné a nebo je naimportovat ke každému profilu ze souboru.

RFM metriky – pro běžné metriky jako „event“, „session“, „purchase“ se můžete ptát,

  • kdy naposledy nastaly (recency),
  • kolikrát nastaly za poslední 1/7/30/30/356 dní (frequency),
  • a kolik daný zákazník utratil za posledních 1/7/30/90/365 dní (monetary value).

Kombinací těchto metrik si snadno sestavíte segmenty, které vyžadují jinou komunikaci, jiné pošťouchnutí — noví návštěvníci, pravidelní top zákazníci, umírající zákazníci, zákazníci s rozpracovaným nákupem …

Preference – na základě affinit se prozkoumá, jestli má návštěvník vyhraněný názor. Např. preferovaná značka se pozná tak, že významná část interakcí byla právě s touto značkou. Pokud se zákazník zajímá o větší množství značek skoro stejně, znamená to že nepreferuje žádnou z nich.

Řada dalších zajímavých dat.

data example

Využijte znalosti o zákaznících

S Persoo profily je to snadné:

Cílení nabídek: zobrazujte sdělení na míru pouze správným lidem ve správný čas
Doporučení: doporučujte relevantní produkty podle aktuálního zájmu
Oblíbené
: předvyplňte preferované způsoby dopravy, platby,…

Chytré cílení na všech komunikačních kanálech

Buďte kreativní! Marketing má být o nápadu, snadné realizaci, otestování a následné automatizaci.

Vyberte si z předpřipravených šablon ve tvaru banner, pop-up, box s ouškem na boku stránky, doporučovací box, email atd. Sepiště obsah a nastavte podmínky cílení podle vlastních potřeb.

Cílit můžete podle všeho, co je v návštěvnických profilech:

  • Kdy naposledy zákazník viděl/koupil daný produkt, kategorii, značku, stránku atd.
  • RFM metriky – jak často a kdy naposledy navštívil web, nakoupil apod. Kolik utratil za posledních 7/30/90 dní.
  • Preference – cenová hladina, oblíbená značka, kategorie atd.
  • další široké možnosti cílení

A když si nebudete jistí, jaká podmínka bude lépe fungovat, tak můžete využít integrovaného nástroje pro AB testy.

Persoo profile data for campaign targeting

Začněte personalizovat ještě dnes

Chci vyzkoušet Persoo


Vyplňte kontakt a ozveme se vám
s detaily a přístupem do demo účtu



* = povinné údaje