skip to Main Content

10 důvodů, proč personalizovat e-shop

10 Důvodů, Proč Personalizovat E-shop

Personalizace je v e-commerce už skoro takový buzzword. Všichni o ni mluví, ale málo e-shopů ji skutečně dělá. Přitom dobře udělaná personalizace nejen že zvýší obrat, ale dokáže vylepšit i další metriky jako konverzní poměr, retenci zákazníků a mROI kampaní. Přečtěte si proč personalizovat, kde personalizovat a co to vašemu online podnikání přinese.

Zvýšíte obrat

Chytré algoritmy na bázi umělé inteligence a strojového učení velmi rychle poznají, co si zákazník chce koupit a to mu zobrazují. Protože zákazník snadno najde co potřebuje, zvýší se celkový počet nákupů, hodnota objednávek a obchod více vydělá.

Aby byl efekt maximální, je důležité nastavit personalizované boxy na několika místech webu, jako např. na  Home Page, v kategoriích, detailu produktu, předkošíku, košíku a také implementovat personalizované vyhledávání. Takové nastavení dokáže středně velkému e-shopu s obratem v jednotkách milionů měsíčně zvednout tržby až o desítky procent. 

Zvýšíte průměrnou hodnotu objednávky

Vhodně nastavená logika personalizace pro upsell a pro cross-sell zvládne prodat zákazníkovi více položek a také dražší produkty, než by si bez personalizace koupil. Zvýší se tak cena položek v košíku i jejich počet a tím pádem celková hodnota objednávek. 

Umělá inteligence dokáže efektivně rozpoznat vazby mezi tisíci produkty a doporučit produkty konkrétnímu zákazníkovi. Personalizované cross-sell a upsell je vhodné kombinovat na detailu produktu, v předkošíku a košíku.

Zvýšíte počet objednávek

Když zákazník na webu snadno najde to, co si chce koupit zvýší se celkový počet objednávek. 

Zvýšíte konverzní poměr webu

Zvýšení počtu objednávek zároveň zvýší konverzní poměr webu, počet prohlédnutých stránek a také se prodlouží čas, který zákazníci stráví v obchodě. Zároveň snížíte bounce rate.

 

Ušetříte čas topováním a ručním řazením produktů

Tím, že personalizovaná varianta webu reflektuje osobní potřeby každého zákazníka a umělá inteligence pozná vazby mezi tisíci produkty, nemusíte si lámat hlavu s ručním řazením produktů na hompe page, v kategoriích a s ručním vybíráním cross-selu a upsellu. Personalizace to zvládne okamžitě a pro každého zákazníka unikátně. Navíc hlídá skladovost a vyřazuje vyprodané produkty, a také ty, které jsou skladem v málo velikostech či variantách.

Můžete maximalizovat marži

V personalizovaném doporučování můžete upřednostňovat privátní značky či ty značky, produkty a také kategorie produktů, které mají vyšší marži. Tím dosáhnete dalšího zvýšení zisku. 

Zvýšíte efektivitu kampaní a počet akvizic

Když personalizací zvýšíte konverzní poměr webu, počet transakcí a hodnotu objednávek, zvýšíte tím také efektivitu marketingových kampaní a metriky jako ROI (return on investment), mROI (marketing return on investment), snížíte ROAS  (return on ads spend) a dalších. Za stejné investice do marketingu vyděláte více.

Snížíte podíl marketingových nákladů na obratu 

S větší marketingovou efektivitou, vyšším konverzním poměrem webu a vyšší hodnotou objednávek automaticky snížíte PNO (podíl marketingových nákladů na obratu).

Zvýšíte míru retence 

Když se zákazníkovi u vás dobře nakupuje, bude se také častěji vracet a bude spokojenější. Impementovaná personalizace s logikou nastavenou tak, aby reflektovala opakované nákupy zákazníků dokáže zásadně zvýšit míru retence a loajalitu. 

Zlepšíte UX webu

V personalizovaném e-shopu se zákazník snadněji orientuje než v nepersonalizovaném. Implementací personalizace na co nejvíce míst výrazně zlepšíte UX.

Ještě nemáte dost důvodů, proč personalizovat e-shop? Přečtěte si, jak personalizace pomohla našim klientům a co jim přinesla. Dentimed díky personalizaci získal 16% nárůst v obratu. Personalizované vyhledávání na Truhlíkov přineslo zvýšení obratu z vyhledávání o 41 %. 

 

Chcete také zvýšit obrat?


Vyplňte kontakt a my se ozveme
s více informacemi



* = povinné údaje

 

Back To Top