S každým klientem nejdříve analyzujeme výkonnost e-shopu. Sledujeme jednotlivé části e-shopu a hledáme doporučení, která povedou k řešení problému. U Dentimedu jsme zjistili 2 hlavní problémy – špatné výsledky vyhledávání a nerelevantní doporučení ke cross-sellovým boxům.
Kde byl problém?
Dentimedshop.cz si přál zvýšit obrat e-shopu, počet transakcí i průměrnou hodnotu objednávek.
Jak to dopadlo?
Po implementaci personalizačních boxů a personalizovaného vyhledávání se podařilo celkové tržby zvýšit o 21 % a výrazný nárůst jsme doručili i v ostatních hodnotách.
Vyhledávání
Persoo ON
Vyhledávání dosahuje vysokých konverzních poměrů. U klienta tomu tak nebylo a vysoká míra hledání skončila bez konverze. To bylo způsobeno především tím, že vyhledávání nezohledňovalo překlepy ani špatné psaní značek nebo názvů produktů. Nasadili jsme tedy vyhledávání, které nejen zohledňuje překlepy, chybné psaní značek produktů, ale i osobní preference návštěvníků.
Doporučovací boxy
Persoo ON
Ani cross-sellové a upsellové boxy nevykazovaly průměrnou míru konverze. To bylo způsobeno především tím, že nezohledňovaly osobní preference návštěvníků. Nasadili jsme tedy na web Persoo boxy, které doporučují produkty na základě našeho algoritmu. Ten mimo jiné zohledňuje i osobní preference návštěvníka.
Personalizované vyhledávání a našeptávač
Persoo ON
Na web jsme implementovali našeptávač ve vyhledávání, který umí pochopit klientův dotaz i když je napsán s překlepy a nepřesně. Vzhled našeptávače jsme upravili do designu webu tak, aby zákazník vnímal našeptávač jako součást webu.
Vyhledávací algoritmus kombinuje faktory prodejnosti, prohlíženosti produktů a osobních preferencí zákazníka.
Předkošík
Persoo ON
Do předkošíku jsme vložili box s kombinací upsell a cross-sell algoritmů, které odráží osobní preference zákazníka a zohledňují produkty z vyšších cenových kategorií.
Primární faktory pro výběr produktů jsou spolu prodávané kategorie, spolu prodávané produkty, prodejnost navrhovaných produktů a preference návštěvníka.
Top produkty v kategoriích
Persoo ON
Pro návštěvníky hledající produkt v konkrétní kategorii jsme připravili box s nejprodávanějšími produkty. Nejprodávanější produkty usnadňují zákazníkovo rozhodování. Šablonu jsme nastylovali tak, aby odrážela design webu.
Personalizační algoritmus kombinuje nejprodávanější a nejprohlíženější produkty spolu s tím, co si podobní zákazníci v dané kategorii kupují.
Naposledy prohlížené
Persoo ON
Pro usnadnění orientace vracejících se návštěvníků jsme přidali box s naposledy prohlíženými produkty a umístili jsme jej na homepage, kategorie a detail produktu.