S novými technologiemi se mění i očekávání zákazníků na internetu.

Pro dnešní zákazníky musí být nakupování zážitkem. Nechtějí, abyste je “spamovali” newslettry, abyste se k nim chovali stejně jako k tisícům dalších. Chtějí osobní zacházení. Chtějí exklusivní nabídky, chtějí reakce na své potřeby.

Individuální komunikace jepro marketéry natolik časově náročná, že není možné ji realizovat ve větším množství. Potřebujete pochopit zájmy a úmysly každého zákazníka a poskytnout mu to, co ho zajímá. Na konci sdělení navrhněte další postup a nechte zákazníka, aby se sám rozhodnul. Pokud Vámi nabídnuté informace a možnosti budou kvalitně personalizované, máte velkou šanci, že zákazník sám projeví o obchod zájem.

5 tipů pro lepší komunikaci se zákazníky

  • Obohaťte databázi zákazníků. Doplňte demografická a behaviorální data z návštěv na webu. Automatizujte sběr dat pomocí inteligeních systémů, bez potřeby dotazníků. Více informací o zákaznících vám umožní lépe cílit vaše kampaně a newslettry.

  • Využívejte after emaily. Pokud někdo, na koho známe kontakt, projeví zájem na webu, ale nedokončí očekávanou akci (zapomenuté košíky, stažené whitepapery, prohlížení produktu na webu), je vhodný čas se připomenout a přidat hodnotné informace, které zákazníkovi umožní udělat další krok směrem k nákupu.

  • Pracujte s životním cyklem zákazníka. Jiné zacházení si zaslouží nováček a jiné věrný zákazník. Pomáhejte zákazníkovi lépe používat vaše služby, poznat další možnosti vašeho produktu či výhody loajality.

  • Ukažte lidskou tvář. Vaši zákazníci jsou lidé. Chovejte se k nim jako k lidem. Slavte s nimi jejich životní události, narozeniny, svátky. Osobní přístup, či malý dárek vždy potěší. Vystoupíte z řady anonymních obchodníků, které zákazník zajímá jen když utrácí.

  • Získávání hodnocení (reviews, testimonials). Neposílejte jen nudnou univerzální zprávu s výzvou k ohodnocení spokojenosti, ale jednejte osobně. Reagujte na to, co si u vás koupili. Získejte jejich ochotu tím, že jim ve stejném sdělení poskytnete užitečné informace – manuály, návody, knowledge base, fóra, support, nebo možné doplňky.