Co by se stalo, když byste chování vašeho eshopu realizovali v kamenné prodejně? Google natočil několik vtipných videí o tom, jaká uživatelská zkušenost s některými eshopy. Posuďte sami. K odhalení problémů vám poslouží Google Analytics. Pokud ale chcete, aby se váš eshop choval lépe, potřebujete systém jako je Persoo.

Když návštěvník vstoupí do vašeho eshopu a jasně vám řekne proč přišel…

Naprosto typické chování většiny eshopů. Zákazník vám řekne, proč přišel, o co má zájem. Většina eshopů si ale stále mele svojí a na každé stránce znovu nabízí věci, které zákazník očividně nechce, ba co hůř, které někdy vysloveně odmítnul. Nejhorší ze všeho jsou vyskakovací okna, které vám zablokují cestu a nenechají vás nakupovat. No neutekli byste?

Průchod nákupním košíkem

Když už si chci něco koupit, musí to být jednoduché a na pár kroků. Rozhodně to zákazník nebude zkoušet vícekrát a vyplňovat věci, které nepotřebujete. Pokud ho naštvete, odejde ke konkurenci, která je pár kliků daleko. Dalším typickým problémem většiny eshopů je, že dopředu neřeknou, kolik bude produkt stát. Řada návštěvníků si potom přidává produkt do košíku jenom z toho důvodu, aby se dozvěděli konečnou cenu.

Site seach

Aneb vyhledávání ve vašem eshopu.

Občas návštěvník ví, co hledá, ale v navigaci webu to nemůže najít. Proto takovou věc zadá do vyhledávače — chudák, ještě neví jak si pohorší. Nebo je chudákem eshop? Pokud to nenajde, zkusí produkt vygůglit a třeba ho najde u konkurence… Pracujte s dotazy kladenými do „site search“, pochopíte co by návštěvníci rádi nakoupili, ale nemohou to najít …

Poznali jste v tom svůj eshop? Personalizace pomocí nástrojů, jako je Persoo, vám pomůže, aby se váš eshop choval mnohem lépe.

Zdroj