skip to Main Content

Proč personalizovat eshop – rozhovor

Vyšel nám velmi povedený rozhovor na téma personalizace webů, jak to funguje, co to přinese, proč do toho jít. Proč do toho jít s námi a ne s nikým jiným. Rozhor je pro obyčejné lidi, laiky, netechniky, neITáky, neanalytiky,… Dozvíte se například, co má společného obyčejný web a Alzheimer, proč je personalizace win-win řešením, jak vidíme budoucnost.

Teaser:

Kdybyste nám měl vysvětlit, co to je personalizace webů, co byste řekl?
Personalizace webů je obecně přizpůsobení webu potřebám návštěvníka. Představte si e-shop prodávající krmení pro zvířata. Někdo v něm kupuje granule pro psy, jiný zobání pro papouška. Personalizace je o tom, že nebudete člověku, který má psa, nabízet na domácí stránce a v e-mailech krmítko pro papouška a naopak člověku s papouškem nebudete nabízet obojek pro psa.

Opakem nepersonalizovaného webu je statický web, který se chová ke všem návštěvníkům stejně, a to bez ohledu na historii. Já mu říkám web s alzheimerem. Jakmile se prokliknete na další stránku, tak zapomene, že jste byli na stránce předchozí, a často vám znovu nabízí to, co jste viděli už desetkrát.

Personalizace je jen nástroj. Záleží jen na vás, jak ho použijete. Můžete personalizovat tak, aby byl návštěvník spokojenější, ale není problém personalizovat tak, aby byl návštěvník co nejvíce nespokojený (to se ale často nedělá, vlastně je to téměř nemožné, protože 99 % návštěvníků dříve zavře záložku prohlížeče, než dosáhnete kýženého efektu).

Celý rozhovor najdete na:

http://mladypodnikatel.cz/jakub-cerny-personalizace-neni-jen-o-zvysovani-obratu-t15155

Back To Top