skip to Main Content

Personalizované vyhledávání na Truhlikov.cz zvýšilo obrat z vyhledání o 41 %

Personalizované Vyhledávání Na Truhlikov.cz Zvýšilo Obrat Z Vyhledání O 41 %

Truhlikov.cz si přál zvýšit obrat a konverzní poměr e-shopu. Po implementaci personalizovaného vyhledávání se podařilo jak tržby, tak konverzní poměr výrazně zvýšit. 

Nejprve jsme analyzovali výkonnost e-shopu a jako hlavní problém jsme identifikovali nízký konverzní poměr vyhledávání. To bylo způsobeno především tím, že velká skupina zákazníků vyhledává květiny latinsky a tyto vyhledávací dotazy zůstaly bez odpovědi. E-shop se také potýkal s tím, že na vyhledávací dotaz „květiny“ zobrazoval produkty, které mají v popisu slovo „květiny“, ale které zákazník nehledá, například „truhlík na květiny“, či „hnojivo na květiny“. Dále byla část dotazů psaná s překlepy či nepřesně formulovaná a e-shop nezobrazil žádné produkty.

Vyhledávání

Abychom zvýšili obrat z vyhledávání, bylo nutné vyřešit párování dotazů psaných latinsky s českými názvy květin. Nacrawlovali jsme si tedy české názvy květin a jim odpovídající latinské názvy. Tento algoritmus jsme zkombinovali s naším personalizovaným vyhledáváním, které umí rozpoznat překlepy, nepřesně formulované dotazy a zobrazí výsledky vyhledávání, jenž odpovídají osobním preferencím zákazníků a aktuálním trendům hledanosti květin. Pro upřesnění vyhledávání a pro větší komfort zákazníků jsme přidali filtry pro barvy, cenovou hladinu a produktové typy.

Výsledek AB testu

20% zvýšení konverzního poměru webu

115% zvýšení konverzního poměru vyhledávání

41% zvýšení obratu z vyhledávání

3% celkové zvýšení obratu

Personalizované vyhledávání a našeptávač

Persoo dynamicky nahradilo původní vyhledávání personalizovaným vyhledáváním.

Na příkladu níže je vidět, že nyní na dotaz „květiny“ vyhledávání najde květiny:

 

Na příkladu níže je vidět, že nyní na dotaz „Ocimum“, latinský výraz bazalka, vyhledávání najde bazalku:

 

O společnosti Persoo

V Persoo se zabýváme personalizací e-shopů. Soustřeďujeme se na optimalizaci výsledků vyhledávání a zobrazování relevantních nabídek zákazníkům e-shopů. Našimi aktivitami zvyšujeme nejen komfort zákazníků během nakupování, ale samotným obchodům i obrat. Našim klientům standardně zvyšujeme obrat o 10-35 %. Na výsledky se můžete podívat v případových studiích.

 

Back To Top