Personalizované vyhledávání na Truhlikov.cz zvýšilo obrat z vyhledání o 41 %

Truhlikov.cz si přál zvýšit obrat a konverzní poměr e-shopu. Po implementaci personalizovaného vyhledávání se podařilo jak tržby, tak konverzní poměr výrazně zvýšit.
Nejprve jsme analyzovali výkonnost e-shopu a jako hlavní problém jsme identifikovali nízký konverzní poměr vyhledávání. To bylo způsobeno především tím, že velká skupina zákazníků vyhledává květiny latinsky a tyto vyhledávací dotazy zůstaly bez odpovědi. E-shop se také potýkal s tím, že na vyhledávací dotaz „květiny“ zobrazoval produkty, které mají v popisu slovo „květiny“, ale které zákazník nehledá, například „truhlík na květiny“, či „hnojivo na květiny“. Dále byla část dotazů psaná s překlepy či nepřesně formulovaná a e-shop nezobrazil žádné produkty.
Vyhledávání
Výsledek AB testu
20% zvýšení konverzního poměru webu
115% zvýšení konverzního poměru vyhledávání
41% zvýšení obratu z vyhledávání
3% celkové zvýšení obratu
Personalizované vyhledávání a našeptávač
Persoo dynamicky nahradilo původní vyhledávání personalizovaným vyhledáváním.
Na příkladu níže je vidět, že nyní na dotaz „květiny“ vyhledávání najde květiny:
Na příkladu níže je vidět, že nyní na dotaz „Ocimum“, latinský výraz bazalka, vyhledávání najde bazalku:
O společnosti Persoo
V Persoo se zabýváme personalizací e-shopů. Soustřeďujeme se na optimalizaci výsledků vyhledávání a zobrazování relevantních nabídek zákazníkům e-shopů. Našimi aktivitami zvyšujeme nejen komfort zákazníků během nakupování, ale samotným obchodům i obrat. Našim klientům standardně zvyšujeme obrat o 10-35 %. Na výsledky se můžete podívat v případových studiích.