Když nás klient oslovil s žádostí o personalizaci eshopu, začali jsme standardně analýzou eshopu. Na jejím základě jsme stanovili hlavní cíl spolupráce – Zvýšení komfortu zákazníků během nákupu. Pro měření cíle jsme si vybrali 2 klíčové metriky:
- Zvýšení průměrné hodnoty nákupu
- Zvýšení celkového obratu e-shopu
Implementovali jsme našeptávač i filtry výsledků vyhledávání
Persoo ON
Na vyhodnocení spolupráce jsme si dali 30 dní a pustili jsme se do práce. Nejdříve jsme optimalizovali vyhledávání. Vyhledávací modul jsme doplnili o filtry výsledků vyhledávání a také o našeptávač. Naší pozornosti neuniklo ani samotné obsahové vyhledávání, opravili jsme výrazy, na které systém nenašel žádné výsledky a upravili výsledky vyhledávání tak, aby odpovídal zadání návštěvníka.
Doporučovací boxy pro zvýšení komfortu při nákupu
Persoo ON
Jakmile jsme měli vyřešené vyhledávání, pustili jsme se do doporučovacích boxů. Ty na webu chyběly.
Z našich zkušeností jsou pro komfort zákazníka vhodné především alternativy na produktu detailu. Návštěvník nemusí při shlédnutí každého produktu chodit zpět na výpis produktové kategorie, ale může se na další alternativy podívat přímo v rámci prohlíženého produktu.
Komfort při nakupování zvyšují také další produktová doporučení, která vychází z toho, co si už zákazník do košíku vložil. Cross-sellová doporučení jsme tedy přidali do nákupního košíku.
Důležitým prvkem, který výrazně zvyšuje komfort zákazníků při nákupu je box Naposled navštívené. Nabízí několik umístění takového boxu. Z našich čísel vše hovoří ve prospěch umístění rovnou na HP e-shopu.
Důležité téma každého e-shopu je rozhodovací paralýza. Množství produktů, které má návštěvník k dispozici, komplikuje výběr toho jednoho pravého. Právě kvůli rozhodovací paralýze jsme na web přidali boxy tzv. TOP produktů. Jeden z nich přímo na Home page a druhý pak do kategorií.